6. juulil
oli siis teadupärast Villu lasteaia lõpupidu Luke mõisa pargis. See oli üks
eriti armas piknik, kus vanemad tõid head sööki ja jooki ning lapsed said oma
aasta jooksul tehtud tööde (piltide) kaustad kätte. Ilm oli ilus ja särasilmad
laulsid ilusti.
Kaustade kätteandmisel on särasilmadel üks tore äraarvamise
mäng. See on selline mäng, kus kasvataja, Heidi siis, ütleb midagi
iseloomulikku mõne lapse kohta ja teised peavad ära arvama, keda peeti silmas.
Näiteks Villu kohta ütles Heidi nii: „See on üks neljaaastane poiss, kes on
tõeline loodushuviline. Ta on pannud kogu Särasilmade seltskonna lülijalgseid
uurima ja korjama. Aasta jooksul on ta joonistanud lugematul arvul kala ja
dinosaurusepilte. Ja ta ei taha kunagi suureks kasvada.“ Selle peale kisasid
kõik täiesti kõrist: „See on Villem!“ Ja õige oligi!
Mapp
mille Villu sai oli tõttöelda ilmselt kõige paksem. Isegi paksem kui suurematel
kooliminejatel. Ja ilmselt polnud seal pooligi pilte sees, sest Villu tõi iga
päeva pildi või paar lasteaiast koju.
Õige see
ju ka on, et Villule pakuvad putukad huvi. Pühapäeval maal olles teatas ta ka
oma tulevasest ametist: ta tahab saada putukateadlaseks. Selles poleks midagi
imelikku, kui arvestada, kui hoolikalt ta oma putukaid korjab. Võtame kasvõi
näiteks selle, kuidas ta vana kartulipõllult kartulimardikaid noppis. Kui issi
suutis leida vaid neli mardikad, siis Villu, kui oli kord ära näinud, milline
see mardikas on, leidis neid vähemalt 30. Nii taime peal, alt kui mullast.
Oleks ilmselt rohkemgi leidnud, kui issi kannatus poleks katkenud ja ta poleks
teda magama kutsunud.
Aga see,
et Villul on tulevane amet teada, ei tähenda, et ta veel suureks kasvab. Tema
hakkab hoopis väikeseks teadlaseks! Ja seegi pole võimatu. Kohati teab ja
märkab ta juba suurest rohkem. Näiteks noppis ta oma lasteaia juurest ühe
kollase lille. Issi ütles, ole ettevaatlik, see on tulikas. Selle peale kostis
Villu tõsiselt: „Tulikal on teistsugused õied!“ Ja nii oligi. Hetk hiljem
näitas Villu maha: „See on tulikas!“
No comments:
Post a Comment